fredag 2. oktober 2015

Planteshopping

 Planteshopping i dag igjen! Her på øya hadde de gått tom for tulipanløker, så da ble det handelslekkasje til nabokommunen. Jeg pleier å støtte det lokale næringsliv, så godt jeg kan. Men i dag gikk det ikke. Der var det også salg, så jeg fikk med meg alt jeg ville ha, og vel så det.
 Tulipaner: 18 Darwin Hybrid ( mix ), 25 Triumph ( mix ), og 5 Apeldoorn Elite. 10 Krokus, 5 Narciccius Dutch Master og 15 Muscari Armeniacum ble med meg hjem og ble plantet i kveld.
                               En busk Blåbær: Vaccinium Corymbosum "Birgitta blue ".
                               Den rosa blåbærbusken trenger en Amerikansk for pollinering.
                               Å, så kjøpte vi en Pink Lemonade til, for balansens skyld =D
                               Utrolig mye fint her....
                               Det er lett å la seg friste....
                               Rikholdig utvalg  i krukker. Små, store og enorme!
                               Utenfor var det kaldt, og blytung himmel...Høst rett og slett.
                                          Ha en riktig god helg :)

3 kommentarer:

  1. Så mye fint de hadde av krukker der da! Godt å få kjøpt litt løk, ja. Det er jo det som må til hvis en skal få flott vårblomstring :)
    Jeg importerer selv fra Nederland, men de har sittet dast i tollen siden mandag. Håper de kommer i morgen.

    God helg!

    SvarSlett
  2. Fast skulle det selvsagt stå... ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sikkert lurt å importere fra Nederland, men synd at de sitter fast i tollen da! Håper det løser seg snart. Ja, de hadde fine krukker, og noen var så enorme at jeg skjønner ikke hvordan en skulle fått de med seg hjem! Men veldig flotte da! Ha en fin helg :)

      Slett