fredag 12. februar 2016

Blomsterhelg

 Ettersom det er både Morsdag og Valentines day denne helgen, er butikkene forvandlet til ett blomsterhav. Så dagens handletur ble litt lengre en vanlig, for det var så mye fint å se på. Ser ut for at rosa Gerbera og rosa hjerter er dominerende i årets Morsdagsbukett, i allefall her :)
                               En bøtte med Morsdagsbuketter...
                               Ett lite hav av Tulipaner...
                               Det er rosa nyanser som gjelder her også...
                               Alle som kjenner meg vet at jeg liker tulipaner...
                               De er utrolig fine da, og særlig nå mot våren...
                               Enorme silkeblomster...
                                         Valentine pynt tror jeg...
                               Denne også tenker jeg...
                               Rosa roser med litt grønt i seg er så fint...
                               Hvite er også med på festen...
                               Hortensia i mange farger...
                               Men akkurat denne helgen, mest rosa.
                               Det blir sannsynligvis bakehelg denne helgen også :)
                               Hjemme går sauene og koser seg i" vårsol "...
                               De finner til og med litt grønt gress på bakken.
                               Ha en flott blomsterhelg!

20 kommentarer:

  1. Det var mye rosa, rosa tulipaner er ekstra fine, ja. Og så er sauene dine veldig søte.:) Ha en fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var veldig mye rosa i butikkene i dag! Men det er vel rosa som gjelder denne helgen, og litt rødt da. Disse fjorårslammene er veldig søte ja :) La du merke til at de har ROSA øremerker :) Ha en fin helg du også!

      Slett
  2. Ja, du verden så mye fint det finnes i blomsterbutikkene nå!
    Nydelige tulipaner og roser. De som er rosa med grønt i er utrolig vakre :)

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de har mye fint! Det er nesten så en glemmer hele helgehandelen :) De fikk nok solgt mye til denne store blomsterhelgen! I dag var det mest menn som kjøpte buketter :) Ha en riktig god helg!

      Slett
  3. Heisann.... ja, morsdag ja, jeg har jo hatt to spesielle med nyfødte guttebarn i armene mine. Litt av noen gaver på morsdagen!
    Jeg satte nettopp en brøddeig med øl og ramsløkolje. Alle brødene blir jo ulike, tar det som finnes i skapet og som nærmer seg utgått på dato. Begynner å kunne blande uten å måtte lese oppskrift nå!
    I dag var Spot og jeg på tur for å hilse på sauene: imspot1.blogspot.com
    Ønsker deg en fin morsdag med masse tulipaner, klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja, det var litt av noen morsdager! Flink du, som baker brød, jeg skal bake kake jeg i dag:) Ha en fin morsdag du også!

      Slett
  4. Jeg må nok ut å handle meg noen tulipaner i morgen :-)) Ikke bare sauene som nyter vårsolen ;-)) God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå skal det være fint vær lenge fremover, så det gjelder og kose seg i vårsolen så lenge det varer :) Ha en riktig god helg du også!

      Slett
  5. Herlig med så mye å velge mellom av blomster nå.
    Jeg fikk en nydelig bukett med rosa/grønne roser igår, av en som nok ikke var klar over Valentine eller morsdag :-)
    Håper på en kaffekopp i sola på terrassen idag, selv om det er snø.
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nesten vanskelig å velge, for det er så mye fint! Fikk du rosa/grønn rosebukett! Å, de er så fine! Ha en fin helg i vårsolen :)

      Slett
  6. Fine bilder.
    Blomsterhavet i butikkane er flott.
    Det fristar å kjøpe, og det er vel meininga... :)

    God helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det er både flott og fristende :) Men denne helgen blir det nok mannen min som må velge morsdagsbukett =D Det var mange menn med blomster i kassen, så salget går nok strykende:) Ha en riktig god helg du også!

      Slett
  7. Det er mye fint, og ekstra stilig når det er blomster i mengder. Jeg har fått rosa blomster:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er flott i butikkene nå, mye å velge i:) Nå ble det husbonden sitt valg, og han valgte rosa/grønn rosebukett til meg, og den var så fin!

      Slett
  8. For et nydelig hav av blomster. Tulipanene er som kjærlighet på pinne:) God helg.
    Jannicke

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nesten så man glemmer hele vinterkulden:) Håper ikke de er utsolgt på mandag, for jeg må ha mer! Ha en god helg :)

      Slett
  9. Her var utrolig mange nydelig blomster. Tulipaner er nok min favoritt. Kos deg og nyt helgen.

    Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, tulipaner er min favoritt også, de er veldig fine uansett farge.Ha en fin helg du også!

      Slett
  10. Heisann... så faktisk på facebook at det er innført Morsaften og Annendag Mor, så det er noe vi har gått glipp av... neste år, sa jeg til mannen min, vasker du badet på Mordagen! I dag kunne det ikke utsettes mer.... så jeg tok det. Deilig med go´lukt. Ha fortsatt en fin Morsdag ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Det er faktisk det beste jeg har hørt på lenge =D Neste år skal det feires!!:) Ha en fortsatt fin morsdag du også =D

      Slett