fredag 27. november 2015

Black Friday

 Black Friday og salg overalt i dag, i ett julepyntet sentrum. Jeg kjøpte ingenting, for en gangs skyld. Bortsett fra den vanlige helgehandelen. Men det var veldig mye fint å se på, og veldig julete. Tenk nå er det snart første søndag i advent! Snart er det jul igjen! Jeg må bake!
                               Juletrær og busker i alle fasonger...
                               Julenissene har gjort sitt inntog i sentrum...
                               Lusekofter har også, som seg hør og bør...
                               Hele Storsenteret var pyntet til jul...
                               Alt er klart for årets julehandel...
                               Vestlandsk julevær fikk vi også! Grått og vått...
                               Mørkt og vindfullt på veien hjem...helt normalt...
                               Hjemme har jeg begynt å pynte til advent...
                               Tjuvstartet litt da... mens regnet pisker mot ruten..
                               Gammel  adventspynt hentes ned fra loftet...
                               Advent er den beste tiden, syns jeg...
                               Med lys i alle kroker...Gløgg og Pepperkaker.
                               Ha en fin Black Friday!

8 kommentarer:

  1. Ja, det har vært mye fokus på Black Friday i dag. Nesten som Valetinesday, og Haloween. Jeg er ikke helt sikker på hvor glad jeg er i disse amerikanske skikkene. Greit med salg så klart, men det blir litt mye. Koselig med advent, ja. Her er det stadig malekaos, så jeg må vente til i morgen med å pynte litt ;)

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det kan bli for mye av det gode innimellom. Men advent er koselig da, den lyser opp i tilværelsen syns jeg. Malekaos er ikke fullt så trivelig, men deilig å få det gjort. Lykke til med det, og ha en riktig god helg du også :)

      Slett
  2. Du har pynta så koseleg. Eg skal plukke fram pynten i morgå.
    Eg òg var eit ærend til kommunesentret i dag, forsto ikkje med det same kvifor
    det var så mykje folk der, endåtil i det forrykande veret.
    Eg har ikkje sansen for alle desse amerikanske skikkane som blir adoptert av oss,
    men det var vel ein god dag både for butikkane og dei handlende ?
    God fredagskveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Nei, det er mye nytt som skal feires. Jeg visste knapt hva det var før i dag. Men advent syns jeg er hyggelig i mørketiden. Jeg liker baking og forberedelser til jul, og syns hele adventstiden er et lyspunkt. Ha en fin fredagskveld du også :)

      Slett
  3. Ja nå er det bare å la julen fylle hus og hage og lyse opp mørketiden så godt vi kan :-)) Fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig, vi trenger å gjøre det litt ekstra hyggelig rundt oss i denne mørke årstiden:) God helg!

      Slett
  4. Fint med advent, men skjønte ikke helt dette Black Friday-greiene. "Alle" hadde visst det. God advent!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er fint å ha denne koselige tiden før jul! Den lyser opp i mørketiden, og gjør det lettere å komme gjennom vinteren. Jeg visste heller ikke hva Black Friday var før på fredag, det er mye nytt å forholde seg til :) Ha en fin første advent!

      Slett