søndag 20. desember 2015

Fjerde søndag i advent

  Denne siste adventshelgen har blitt en pepperkakehelg, for nå begynner det å nærme seg julaften og jeg ligger litt etter med bakingen. Så da får jeg ta helgen til hjelp, og det er egentlig helt greit, syns jeg da. Hvorfor vente til i morgen med det du kan gjøre i dag. I  morgen venter nye juleprosjekt :)
                               Amaryllisen er på plass i vinduskarmen...
                               Men jammen klarte jeg å velge feil farge, jeg skulle ha en rød...
                               Og denne er rosa.,ikke kommer den til å blomstre på julaften heller..
                               Men det gjør denne, så det er ikke så farlig. Blir nok bra :)
                               På fredag kveld laget jeg pepperkakedeigen...
                               På lørdag lagde jeg delene til pepperkakehuset...
                               Det skal monteres og pyntes i morgen...
                               Pepperkakemann,dame og hjerte til kjøkkenvinduene...
                               Så i dag har jeg bakt pepperkaker til kakeboksen...
                               Det går vanligvis ikke så mange pepperkaker i grunnen...
                               Men de er nå koselige, og hører julen til, syns jeg da...
                               Pepperkakestjerner klar til steking...
                               Ferdig stekte pepperkakegriser, og nå er alt i boks:)
                               Ha en god adventsøndag:)

10 kommentarer:

  1. Hei!
    Koselige førjulsbilder som gir julestemning.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  2. Takk! Ja det er jo koselig i førjulstiden, ikke engang regn og vind kan ødelegge stemningen :)Ha det godt, og kos deg i adventstiden!

    SvarSlett
  3. Det er såkalla skitnesøndag i dag så det er akseptabelt å bake...
    Flink du som lagar både peparkakehus og kaker.
    Eg laga aniskringler i førmiddag, tenkte å gå ein
    tur, med har hølja ned mesteparten av dagen.
    Du har fin azalea, og amaryllisen kjem nok før jula er over.
    Eg er litt spent på mine som står litt kjøleg på hytta til me kjem dit til jul.
    Eg pinte den med vatn og skulle prøve å treffe med blomstringa til jul..
    God jul frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Javel, det visste jeg ikke, men da var det vel greit å bake på søndag da :) Azaleaen trives så langt, men den er vanskelig å få til syns jeg. Jeg håper også at Amaryllisen kommer i løpet av julen.La oss håpe det går bra med den som du har på hytten også, jeg tror det tåler å stå litt kjølig. Ha en riktig god jul du også :)

      Slett
  4. Koselige julesysselbilder! Trivelige dager nå mot jul. Jeg har og tatt feil av amaryllisfarger et år. Eller, den var feilmerket fra butikken, så den ble gul/hvit og ikke rød.
    Nå har jeg akkurat gått tur, og skal bake dansk rugbrød til julesilden.
    Ønsker deg en riktig fin jul:-)) Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja det er trivelig i førjulstida, og litt travelt :) Det er fort gjort å ta feil, men det blir kanskje fint med sweet pink også =D (Det var navnet som stod på lappen) Ikke engang det så jeg når jeg kjøpte den!! =D I kveld skal jeg montere pepperkakehuset, og forsøke å unngå å brenne meg på sukkerlimet =D Ha en riktig fin jul du også!

      Slett
  5. Kjekt med litt julestemning. Her skal juletreet pyntes ferdig mens vinden slår regnet mot ruta. God jul,
    hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er kjekt! Vi som bor her i vest må lage julestemningen selv, ute er det grønn, våt jul :) Det har i grunnen ikke regnet noe særlig i dag, men nå braker det løs igjen hører jeg :) Kos deg med juletrepynting, og ha en riktig god jul!

      Slett
  6. Ingenting kulter så jul som pepperkaker synes jeg! Det er en herlig duft.
    Flotte blomster du har!

    God jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har du helt rett i, det dufter over hele huset. Da først blir det skikkelig julestemning for meg. Potteplanter har jeg ikke så veldig mange av, men jeg er veldig opptatt av at de jeg har får det de trenger :) Ha en riktig god jul du også!

      Slett