mandag 28. november 2016

Advent i Havneståvå

 På lørdag var jeg invitert til en liten adventsutsilling i havneståvå (stuen) i Sagvågen på Stord av innehaver Claus og frue. Ute var det surt og vått, men juletretenning skulle finne sted denne kvelden, så det var mange store og små rundt om i havnen. Da fakkeltoget kom regnet og det blåste sånn at faklene sluknet, og det ble skikkelig vestlandsk julestemning med korps, kor og regnbyger. Det kom endel gjester, som måtte søke ly for været. Claus og jeg var de eneste utstillerene og fikk solgt litt begge to. Fruen hadde kjøpt nisseluer som vi måtte bruke og da var det naturlig at Claus fikk navnet Santa.Claus! Litt vanskelig å bli tatt på alvor som seriøs kunstner i nisselue, men morsomt :) Veldig koselig start på Adventstiden. Jeg gjør det gjerne igjen :)
                               Santa.Claus i havneståvå...
                               Bitteliten ministand...
                               Fruen hadde pyntet i vinduet ut mot gaten...
                               Og tent lys på de små brdene i kafeen...
                               Bildene mine ble hengt opp på veggene...
                               Der skal de henge til over nyttår...
                               Jeg har filtet dompaper hele uken som gikk...
                               For å ha nok til utstillingen...
                               Sånn ser de ut på baksiden...
                               Utsikten fra Havneståvå mot Sagvåg havn...
                               Midt på bildet  ser du trappen opp til Knivverkstedet til Claus...
                               Fakkeltoget kommer til julegrantenningen...
                               Ha en fin adventstid!

24 kommentarer:

  1. Hei på deg! Jeg har nok ikke glemt deg, vettu! :)
    Så gøy med egen utstilling, og dompapene er kjempefine! Skulle gjerne ha kjøpt noen hadde du bodd i nærheten! Hva tar du for de, og sender du i posten? :)

    Ha en fin kveld, Inger Johanne!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!Nei, jeg var vel ikke så lenge borte :) Hyggelig at du liker Dompapene mine, jeg tar kr 80 for de, og de flyr fort avgårde så jeg har problemer med å lage de fort nok :) Sånn det ser ut nå så blir det enda en happening med salg fra stand før jul, men om ikke så kan jeg godt sende i posten :) Ha en fin kveld!

      Slett
    2. Fint! Da følger jeg med og ser om det blir noen igjen. Vil gjerne ha 3 stk. hvis mulig :)

      Slett
    3. Ja, da snakkes vi når jeg vet mer :)

      Slett
  2. Hei. Kreativ og flink er du. Ha det godt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Takk for det! Ha en fin adventsuke :)

      Slett
  3. Så flotte de er de filtete dompapene. Forstår godt at du selge mye av de. Skulle gjerne sett hvordan du lager de :) Ha ei riktig fin førjulstid. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, takk for det! Det er litt jobb å lage de, for jeg filter de med filtenål. Jeg lager de på frihånd, uten noen form for mønster eller mal. Altså former de etter mitt eget hode, ikke etter noe jeg har sett i en hobbybok eller lignende. Det er det jeg liker best:) Ha en fin førjulstid Liv!

      Slett
  4. Artig. Nisselua hører med på enhver kunstner i jula :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det har du faktisk helt rett i :) Ha en fin adventstid!

      Slett
  5. Så koselig adventmarkedet. Veldig hyggelig er fakkeltoget og
    morsom nisseluer. Spennende bilder på veggene... malt eller foto?
    Dompaper er så veldig søt... super du har gjort. Jeg liker. Veldig
    fint. Ha god adventstid fortsatt. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var veldig koselig og morsomt:) Bildene har jeg malt med Acrylmaling på papir, og dompapene har jeg filtet. Hyggelig at du liker! Ha en fin adventstid Viola!

      Slett
  6. Hei! Dette er nesten som å se en film. Alle ingrediensene er til stede. Neste år bestiller jeg også noen dompaper. Fortsatt god førjulstid! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja, eller en episode av jul i skomakergata uten snø:) Det er veldig trivelig i Sagvågen. Tenk så fint det hadde vært med snø denne dagen! Ja, jeg må nok lage Dompaper hele året, for i år hadde jeg dessverre laget for få. Jeg ante ikke at de ble så populære! Ha en fin førejulstid Anne!

      Slett
  7. Så mykje fint du har laga, malerier og dompapper !
    Håpe de får selge sakene de har laga.
    Synd regnet gjorde samlinga amputert, men det er desverre slik
    mange stader no.

    Ynskjer deg ei fin adventstid.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Jo, det viser seg at det er stor interesse for Dompapene i år, og jeg må nok lage flere til neste år:) Ja, det hadde vært perfekt med litt snø den dagen, men her har det ikke snødd i det hele tatt ennå! Regn derimot har vi hatt mye av! Ha en koselig adventstid!

      Slett
  8. Så fin utstilling!
    Morsomt med nisse-koblingen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det ble litt morsomt når nisseluene kom på, og særlig at sjefsnissen hadde et kjent nissenavn, som kunne kobles til Santa :) Ha en fin adventstid!

      Slett
  9. Du skulle nok startet med nettbutikk! Jeg kunne tenkt meg noen av sauene dine:))
    Jeg tovet mye før, og har mange sekker ull liggende fra Hillesvåg. Men jeg sliter med atopisk eksem, og i vinter har det vært litt ille. Og hansker tåler jeg heller ikke så godt. Så det blir ingen toving på meg nå.
    Nisselue må en ha på ja. En koselig tid vi er inne i.
    Ha en fortsatt fin adventstid:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, ja kanskje det:) Nei atopisk eksem og toving er er nok ikke noen god kombo! Jeg har hatt det selv i perioder, men det er lenge siden sist heldigvis. Men jeg tover ikke da, jeg filter med filtenål. Nisselue er viktig i disse tider ja :) Kos deg i adventstiden Kathrine!

      Slett
  10. Heisann.... hadde vært koselig med flott vær, men det kan vi jo bare ønske oss!
    Flott at det ble litt salg.

    Jeg ønsker å skape mer liv i Blogger´s Sunday Walk. De siste gangene har jeg gått "alene" - så nå inviterer jeg til ny giv i 2017, og håper på at mange tar seg en tur ut og dokumenterer det som skjer fire søndager i året.
    Ha riktig go´hælj ;:OD)
    Se: http://viltogvakkert.blogspot.no/2016/12/bloggers-sunday-walk-2017.html

    SvarSlett
  11. Hei, ja det hadde vært hyggelig med litt snø den dagen, men du vet Vestlandet er for det meste vått:) Ja, håper det blir flere som blir med på Bloggers Sunday Walk, trist at du må gå alene.Skal se hva jeg får til. Jeg går sjelden tur, bare for å se etter sauene :) Men det er vel tur det også! Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  12. Sikkert kjekt selv med regn, neste gang du skal ha stand tror jeg at jeg må ta en tur bare for å få kjøpt noen av dompapene dine. :)
    Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, regn må vi tåle, selv om det hadde vært kjekt med litt snø på sånne dager:) Ja, det hadde vært moro om du tok deg en tur:) De har blitt så populære at jeg klarer ikke å produsere nok av de, så jeg må nok begynne allerede nå med tanke på neste års julemesser:) Ha en fin dag Ingeborg!

      Slett