mandag 27. mars 2017

Vårstemning

 Vårstemning for meg er å se vårblomstene springe ut og  å høre den nesten øredøvende fuglesangen rundt hagen. Flott hagevær og hektisk forberedelse i drivhuset, og å kunne begynne å grave i jorden igjen. Rake og rydde på bakken, og hente glødsel og ny jord til bedene. Så ettårige blomster og urter rett på friland. Oppdage at det du plantet i fjor har klart seg gjennom vinteren.kommer igjen. Ta fatt på den oppgaven jeg ikke ble ferdig med i høst, som skal fullføres i år. Bli inspirert til nye gjøremål i hagen. Og sist men ikke minst masse sol og varme.
                               De små fiolene blomstrer igjen...
                               De hvite er også fine syns jeg...
                               Krokusen elsker sol, så jeg håper det blir mye flott vær...
                               Hagen våkner til liv...
                               Akeleier med regndpåper titter frem...
                               Orientvalmuer er på god vei opp...
                               Vårstemning i hagen i dag.
                               Ha en flott våruke!

16 kommentarer:

  1. Så koselige vårbilder! Og der kommer jo perleblomstene dine snart også:) Jeg gleder meg til mine også kommer opp.
    En fin tid vi har foran oss.
    Ha en fin ny uke, Inger Johanne:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er koselig i hagen nå som vi har fått litt varme. Solen kommer og går, men det er flott hagevær og vindstille. Mye og se frem til, og lenge til vinteren:) Ha en fin våruke Kathrine!

      Slett
  2. Så langt det er kommet hos deg! Herlig å se alt som kommer opp nå. Flotte kromus du har.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi ligger nok litt foran, når det gjelder blomstring. Men dere vil nok kommer etter ganske snart, og sikkert få mer sol og varme enn oss utover våren:) Jeg angret litt i vinter på at jeg ikke satte flere Krokus i høst, men det viste seg å være unødvendig. De har blitt mange flere i år heldigvis! Ha en fin uke Marit:)

      Slett
  3. Så fint. Er det perleblomsten som er på vei opp? Da må jeg ut og se etter den her også. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk.Ja, Veldig fin hagedag i dag, selv om det ikke er så varmt som på østlandet.Ha fine hagedager fremover:)

      Slett
  4. Hei.Fine vårbilder. Det er kommet langt hos deg. Det skjer nesten noe hver dag nå om våren. En nydelig tid vi går i møte. Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Ja, nå nærmer det seg April, og det skjer noe hver dag! Har hatt en nydelig dag og gleder meg til fortsettelsen. Ha fine vårdager:)

      Slett
  5. Hei!
    Så fint du beskriver vårstemninger. Flotte bilder av våren.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Våren har kommet, og det skjer noe hver eneste dag! Flott hagedag i dag, og mye å glede seg til! Ha det godt Anne:)

      Slett
  6. Ikke vanskelig å få vårstemning i dag! Fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  7. Ikke sant, veldig flott hagevær i dag! Ønsker deg en fin hageuke:)

    SvarSlett
  8. VÅR, VÅR, VÅR.
    Ganske enkelt ........helt herlig !

    SvarSlett
  9. Ja våren er den beste tiden, tenk at vi blir så glade for de små grønne spirene hvert år.
    Så mye som titter opp av jorden hos deg, fine vårbilder.

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,det er godt å se at naturen våkner opp av dvalen, kjenne at varmen kommer tilbake. Og her med disse snøfattige vintrene så er det veldig herlig å se alle fargene igjen! Ha fin vårdager Marit!

      Slett