lørdag 16. mai 2015

 I dag er har vi feiret min  "store dag" i all enkelhet. Det enkle er som regel det beste :)
 Jeg pyntet bursdagkaken ferdig i går kveld. for å gjøre det litt enklere for meg selv i dag :)
 For da kunne jeg bruke dagen på borddekking, som jeg liker veldig godt å pusle med :)
 Jeg samler på gamle Norske servise. Noe er arvet. og noe er bruktfunn. Alt er like koselig :)
 Her har russejenta Mia ankommet med samboer og storebror. Travle dager for henne i mai :)
 Maten er snart klar. Idag blir det Klippfisk, saltflesk,poteter og kålstuing. Tradisjonsmat :)
 Her i distriktet holder folk flest på matkulturen sin. å det setter jeg veldig pris på :)
 "På siden" av middagen har vi Saftsuppe med rosiner idag. Noe jeg har bragt videre etter mormor:)
 Dette er ett gammeldags tilbehør som er i ferd med å "dø ut". En utrydningstruet suppe :)
Fin dag, fint vær :) Men nå må jeg stryke bunadskjorten.for i morgen er det 17.mai! God helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar