fredag 8. mai 2015

 Vi har vært på handletur i dag. Mye fint å se på, men utrolig kaldt ute til mai å være.
 Så det ble bare en rask runde idag. Nordlig iskald vind fikk oss til å trekke inn ganske fort.
 Det er sol og fint vær, men varmen har ikke kommet hit ennå. Det var bare 9  pluss i sola!
 Men litt fikk jeg da med meg i dag: Oregano, lavendel og rosmarin. Håper de klarer seg.
 Jeg har tenkt å utvide urtebedet i sommer. Jeg bruker mye urter til matlaging :)
 Om sommeren går jeg og henter de i hagen. Om vinteren i fryseren eller fra glass i skapet.
 Det er utrolig koselig å dyrke sin egen mat. Det er alltid veldig stas å servere kortreist :)
 Norske flagg vaier i vinden i dag. Her står ett av de og troner over parkeringsplassen.
Så var det på tide å ta fatt på den lange smale veien hjem til villmarken:) Ha en fin 8.mai :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar