søndag 31. mai 2015

Skogstjerner og Fioler

 Denne helgen har vi ryddet på gården. Det blir en del kvist og kvast, både etter sauene og vinden. Så det blir mye raking og rydding i løpet av året. Men er det sol og fint vær så er det bare kjekt syns jeg.
 Skogstjerner og fioler står å titter på meg bak gjerdet, gjennom en tynn gardin av saueull:)
 Her var det for bare noen få år siden helt overgrodd, av busker og høye grantrær. For gården hadde ligget brakk i mange år. Men nå har vi fått buskaset bort og lar solen slippe inn så gresset får vokse.
 Det er utrolig hvor fort det gror over om en ikke holder det vedlike. Det er også veldig mye arbeid å få det tilbake dit det en gang var. Det gjelder hagen også forresten.
 Dette "presenningshuset"er ikke videre pent, men det har en funksjon. Det er foringstasjon og leskur for sauene.
 Disse gamle steinmurene var så overgrodd av mose at de var knapt synlige, men nå har sauene rensket opp det meste. I morgen skal jeg finrake så gresset får vokse .
 Dette året må være et veldig godt blåbærår. Det er blåbærlyng over alt :)

 Håper ikke den forferdelige kantklipperen kommer og tar alt. La grøftekanten  leve. sier jeg :)
                                             Ha en fin dag :)

4 kommentarer:

  1. Hei, Det var noen flotte steinmurer:) Uten mose er de nok mye penere. Fiolene og Skogstjernene er noen yndige blomster.

    SvarSlett
  2. Ja det er mye som kommer opp i dagen igjen, når en begynner å rydde en gård :) Skogstjerner og fioler kunne jeg tenkt å hatt enda mer av. De er veldig fine :)

    SvarSlett
  3. Så fint du bor. Jeg fant et par blåfioler jeg ikke har plantet i en krukke her om dagen, da ble jeg glad.
    Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  4. Takk for det :) Ja det er gøy når fine markblomster flytter inn i hagen. Ha en fin dag :)

    SvarSlett