fredag 19. juni 2015

Jordbær med jord på

 Vanligvis vokser mine jordbærplanter i åker med svart plast. Men i år har jeg plantet noen avleggere i en kasse på sørveggen, i åpen jord. Det jeg ikke tenkte på var at de skulle komme seg så fort.
 Det er allerede masse kart på de, store også. Men i og med at de står i svart jord, så vil det komme jord på bærene, og det er noe herk. For jordbær fulle av jord er vanskelige å vaske rene.
 Men så fikk jeg ett tips av en venninne. Hun hadde tenkt å legge spon rundt plantene, for å unngå at de blir tilgriset. Jeg har god tro på at det funker. Takk for tipset Bente :)
 Jeg har brukt spon. som brukes i kanin, marsvin og hamsterbur. Den finnes i de fleste dagligvareforretninger. og har ingen tilsetningsstoffer.
 Så er det bare å vente og se. I mellomtiden må jeg finne på noe lurt for å holde måkene vekk fra jordbærene. Ja du leste rett. I fjor måtte jeg lage fugleskremsel for å berge kartene :)
 Ellers har vi hatt en fin dag med mye sol og 15 pluss, så jeg kan ikke klage :)
                                          Akeleiene er fiiine :)
                                          Men Valmuene synger på siste verset.
                                               Ha en riktig god helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar