torsdag 20. august 2015

Bedre sent enn aldri

 Endelig fikk vi ordentlig sommervarme. Bedre sent enn aldri. Nå går det an å vandre langs veien, uten jakke på, noe som slett ikke har vært noen selvfølge denne sommeren....
 Rundt våningshuset på den gamle ubebodde gården vokser hekken kjempehøy. Der det før  var en velstelt hage, har naturen tatt over. På jordet, som før var velholdt, slått og hesjet, står Geiteramsen meterhøy. Trist vil kanskje mange tenke. Men det er noe fint som skjer når naturen  tar sitt tilbake
                               Rylliken vokser fritt på tunet...
                               Stikkelsbærene er modne nå....
     Jeg kan jo spørre de som eier  gården om å få plukke de....
 Syns liksom at jeg begynner å bli for gammel til å gå på slang :)
 Oppe i skogkanten vokser Blåbær og Blokkebær om hverandre...
                               Det er faktisk endel bær også her...
 Det blir bare mer Purpurlyng for hvert år som går her i området (til min store glede) Purpurlyng vokser bare på de varmeste stedene i landet. For de av dere som ikke har sett den før, har jeg plukket to grener. Den øverst til venstre er Purpurlyng, den andre er vanlig Røsslyng.
 Midt inne i "urskogen" har vi ett fint klippet jorde. Der er det sauene mine som har ryddet :)
                                           Ha en riktig fin August :)

4 kommentarer:

  1. Så koselige bilder, og nå lærte jeg navnet på Purpurlyng også. Har masse av den rett bak der jeg bor :)

    Ha en fin dag,
    Kari

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Jeg kjente ikke til purpurlyngen før jeg flyttet hit. Nå ser jeg at den sprer seg veldig her på gården, og det er helt greit, for den er så fin :)

    SvarSlett
  3. Så fin og koselig naturtomt du har! :) Fint med geitrams og fredløs sammen. Herlig med blåbær og så fin lyng på tomten også.
    Takk for koselig kommentar på bloggen min!
    Ha en fortsatt god helg, du også!
    Hilsen fra Lisa

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelig kommentar! Ja tomten vår er jo ganske stor, vi har nærmere 500 mål, altså en liten gård. Så jeg kan velge og vrake i motiver. Her vokser både lyng, kristtorn, kaprifol, villbringebær og blåbær! Ha en fortsatt fin kveld :)

    SvarSlett