torsdag 18. juni 2015

Tid for sommervask

 Hvert eneste år er jeg her på sjøhuset og rydder, feier, vasker og støvtørker. For at det skal bli rent og pent til sommerbruk. Som regel skjer dette i mai. Nå er vi langt ute i juni, og jeg har så vidt begynt
 Det har vært så surt og kaldt, at jeg har utsatt det i håp om varmere vær. Men det ser ut til å vente på seg, så det er vel bare å hoppe i det. Vaskes skal det uansett, Bort med spindelvev og døde fluer
 Det er utrolig hvor mye rusk og rask som samler seg i løpet av vinteren. Mennene i huset bruker det jo til det det egentlig er, et naust. Det er derfor folk har naust, såpass har jeg forstått.
  Her i stuen er det fint å sitte med kaffekoppen, å se ut på sjøen og vika på andre siden. De eneste lydene du hører er måker, bølgeskvulp og en og annen båt som går forbi.
                                      Det er så mange fine gamle ting her
                                      Jeg finner stadig noe jeg ikke visste vi hadde...
                                       Gamle fine rosekopper og Figgjofat i lys grønt
                                       Takvindu over oppvaskkummen. Koselig :)
                                              Ha en riktig fin dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar