torsdag 5. november 2015

November i hagen

 Kjempefin dag i hagen i går! Sol og akkurat passe varmt i været. Perfekt dag til rydding, raking og siste stuss av plen og kanter. Tenk å gå i timevis ute i hagen på denne tiden av året, uten å hutre og fryse! Fantastisk høstvær! Vanskelig å forstå at det nærmer seg advent, for ikke å si jul!
                               Ett gult blad på min Storkenebb....
                               Men mange grønne også fremdeles....
                               Nytt blad på jordbærplante....liv laga!
                               Gult blad i den gamle jordbæråkeren....
                               Nå skal vaktreven få fri resten av året, og langt uti neste.
                               Han har holdt fuglene unna jordbærene mine i sommer.
                               Jeg har tømt og vasket bøtter og kasser...
                               Raket bort rusk og rask etter stormen...
                                         Klippet gress og kanter....
                               Men ikke tatt bort blomstene i trappen....
                               De er ikke helt ferdigblomstret ennå...
                               Rose med duggdråper og gullbusk ved stien.
                               Ha fine høstdager :)

10 kommentarer:

  1. Det er litt vemodig når alt blir vekkrydda, du har gjort ein storjobb.
    Bra det er att litt blomstring ei stund til.
    Håpe november blir nokonlunde bra så ikkje vinteren blir så lang.

    Fin kveld frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Ja, det er faktisk litt vemodig. Men så herlig at vi har en så fin høst! Håper vi får en veldig kort vinter :) Våren og sommeren er den fineste tiden på året, syns jeg da :) Ha en fin kveld du også :)

    SvarSlett
  3. Ja tenk at en kan ha det så fint nå i november, det gjør høststellet i hagen mye hyggeligere.
    Det er så mange fine farger nå og du har funnet mange ser jeg, vakkert.

    God kveld til deg også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja det er en utrolig flott november så langt! Fint å kunne gå og rydde i hagen på denne tiden av året i sånt vær! Ha en fin kveld:)

      Slett
  4. Hei! Kjenner meg godt igjen når man leter etter farger i novemberhagen. Synes det er litt godt å rydde opp. Gjøre klar til vinteren og neste vår.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja det er flotte farger i hagen for tiden! Det er veldig godt å få rydde opp, uten å bli jaget inn av regn og kuling, som vi er vant til her ute på øyene. Det blir mye hyggeligere både i snøfattige vintre, og til våren. Ha det godt du også:)

      Slett
  5. Så flink og søt rev! Skulle hatt en sånn en. Hos meg kunne han jaga jordrottene. Men det er vel fare for at det ikke ville hjulpet så mye, :-) . Har mye rydding igjen, så jeg for skjerpe meg litt :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er det søteste fugleskremselet jeg har hatt :) Det mest effektive også forresten, fuglene hold seg i alle fall unna. Kanskje skremmer han vekk jordrotter også =D. Ha en fin fredag :)

      Slett
  6. Koselige høstbilder. Helt enig i at det er rart at de snart er desember, blir like overrasket hver gang jeg er innom en butikk og ser at det er julevarer allerede.
    Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, jeg tror julen kommer som ett sjokk på de fleste vestlendinger i år. Det er jo så sommerlig temperatur, selv når det regner! Jeg ble også overrasket når jeg så julenisser i en butikk i dag :) Ha en fin helg :)

      Slett