mandag 31. juli 2017

Sommerregn

 Her i vest har vi fått den dårligste sommeren i manns minne, så da vet vi  det. Verre kan det neppe bli:) I natt har det  regnet,blåst og tordnet. Sommerregn kaller vi det, Mens vi smiler tappert. og legger ut bilder fra den dagen i juli vi kunne grille og kose oss ute i solen . Og det at fuglene har røsket opp alle de små dillspirene jeg har sådd gjør da ingenting, jeg har sådd nye i drivhuset.Heller ikke at sauene har veltet krukkene i trappen og spist jordbærplanter om natten, det går fint.
                               Malva, moskuskattost,i full blomst...
                              Hortensia ....
                               Ringblomster....
                               Nina Weibull...
                               Knopper på lijen jeg fikk i fjor....
                             Tomater i drivhuset...
                               Paprika....
                                                    Dill....
                               Ny Dillplante i kjøkkenhagen....
                              Ha en fin sommer

23 kommentarer:

  1. Ja, det er ikke gøy å måtte konstatere det :(
    Her i øst har vi fått alt solskinnet. Først i går fikk vi skikkelig regn her etter å hatt opphold siden 12. juni. Skal si det er store forskjeller...
    Flotte blomster hos deg som har måttet tåle mye regn. Utrolig hva de tåler!
    Ha en fin uke, Inger Johanne :)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, blomstene liker seg de, men verre er det for oss mennesker:) Ha en fortsatt fin sommer Marit :)

      Slett
  2. Det har vært mye regn denne sommeren, hos familien min i nord. Da gror det som bare det, men kanskje ikke av de tingene en helst ønsker.
    Flotte bilder fra din hage :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her har det vært mye overskyet, og det er nesten verre. i alle fall i drivhuset. Ha en fin dag :)

      Slett
  3. Hei Inger Johanne. Her har det også regnet i bøtter og spann. De få soldagene vi har hatt, har det blåst veldig. Vi kan ikke annet enn å godta det. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise, nei det har du rett i:)Ha en fin kveld :)

      Slett
  4. Hei Inger Johanne!
    Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Det er så leit at det man går og lengter og drømmer om, bare regner bort. Jeg skal krysse alt hva jeg har for at dere får en august med mye sommer i.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Anne! Ja, det er sånn her på Vestlandet vet du at det er ingen selvfølge at sommeren kommer i det hele tatt :) Men det er heldigvis en måned igjen med håp :) Ha det godt

      Slett
  5. Huff og huff! Nei sommeren har ikke vært så mye å skryte av men vi løper ut mellom bygene :-)) Heldigvis var vi kommet i hus før det ble lyn og torden som tok både strøm og nett :-)) Men jammen har det regnet i natt! nesten så det var vanskelig å sove.. Men i dag! Skinner sole, i alle fall i Bergen :-)) Vi går for en flott sensommer!!?!

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff nei, det har den virkelig ikke vært! Lyn og torden er verst syns jeg! Her på Bømlo er det også sol i dag, men det ser utrygt ut. La oss håpe på en fin August :)

      Slett
  6. Været har virkelig variert heri landet denne sommeren. Vi har ikke hatt regn siden 12. juni fram til nå, og dere har regnet bort. Må si dere er tapre i Vest.
    får håpe dere får en bedre sensommer.
    Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er store forskjeller i år:) Jeg er glad vi ikke er avhengige av avlingen vi får til høsten :) Ha en fin dag :)

      Slett
  7. Flotte bilde. Du har mykje fint både for auge og gane.
    Det er vel ikkje mange dagar utan regn, lite eller mykje.
    Men jammen er det mykje fint å sjå ute, det har vore gode
    temperaturar så alt som veks har hatt gode forhold.
    Tidleg ute både det eine og det andre.

    Akkurat no skin sola etter timar med styrtregn,
    eg må gå ut....
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det gjelder å ta vare på de gode stundene,og glemme de grå og kalde dagene :) ha det fint Anne-Mari!

      Slett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Det er ikke gøy når det er dårlig sommer. Vi har hatt mange dager med varme og sol her i nord, så vi kan ikke klage. Håper dere får en fin august.
    Mange fine blomster du viser frem. Hilsen Inna

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei det er ikke det, men det er sånt en kan regne med her i vest :) Vi får håpe vi får en ,eller en flott høst :) Ha en fin sommer Inna!

      Slett
  10. heisann, uansett vær, så er veksten kommet lenger hos deg enn her. Ringblomstene vil muligens blomstre om 2 uker! Ikke for det, naboens blomstrer!
    I dag har jeg vært inne til tross for sol, ikke koselig å sitte ute i det hele tatt! Men jeg vil ikke bytte bort vårt vær med varmen i Søreuropa. Sånn er det! Ha håp om fortsatt fine sensommerdager ;:OD)

    SvarSlett
  11. Jeg håper det er noen vakre sommerdager har vært i mellomtiden med dem.
    Vi har hatt mer regn enn vanlig sommer. Og så jeg bruker hver fin dag.
    Ha riktig god sensommer. Hilsener fra Viola

    SvarSlett
  12. Hei Inger Johanne, nå håper jeg dere har noen fine dager med sol og lite regn. Her østpå har vi ikke hatt mye regn, egentlig altfor lite, fram til august i alle fall. Men klager gjør vi likevel, for vi har ikke hatt det varmt nok, bare rundt 20 grader.
    Å lese blogger fra hele landet, gjør faktisk sitt til at jeg er veldig fornøyd med sommeren slik den har vært her.
    Nå håper jeg du får en fin sensommer og kan nyte blomstene dine.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
  13. Heisann, leeeeenge siden sist, ville bare stikke raskt innom og ønske deg en fredelig og go´jul ;:OD) Håper alt står bra til!

    SvarSlett
  14. These flowers are incredible! I love how unique each of these flowers are from each other. Thanks for the share, hope you have a wonderful rest of your week. Keep up the posts.
    World of Animals

    SvarSlett