onsdag 8. juli 2015

Purpurlyng og Ryllik

 Nå blomstrer endelig purpurlyngen langs veien som går gjennom gården her. Den vokser bare på de varmeste stedene her i Norge, så vidt jeg vet. Den har større blomster enn vanlig røsslyng, og er veldig fin. Jeg er i alle fall veldig glad for å ha den her på gården , og det er biene også:)
 Jeg syns det har dukket opp veldig mye nytt her i år, denne har ikke vært her før.
                                          Ikke denne heller såvidt jeg vet...
 Når jeg passerte grensen til nabogården, kunne jeg se at der var det kommet opp en god del revebjeller, som ikke vokste her i fjor. Kan det være kantklipperen som sprer de tro?
 Her ved veien står det gamle gårdshuset tomt. Men det vokser mye fint her mellom gresset.
                                   Ryllik i veikanten....
                                   Maria gullsko...
                                   Lilla lupiner....
 Jakops stav. Ikke plant denne i hagen, om du ikke vi ha jungel da. Den blir helt enorm og sprer seg helt vilt fort, og er omtrent umulig å temme. Men flott å se på er den :)
                                          Ha en riktig fin sommerkveld :)

2 kommentarer:

  1. Så mange fine blomster små og store de er så flotte når en studerer de på nært hold.
    Enkelte blomster kan det med å frø seg, det er utrolig hvor langt unna en kan finne små nye planter.
    Kos deg med ny helg i den fine sommerhagen din.

    SvarSlett
  2. Ja det dukker stadig opp nye blomster, som har sådd seg selv :) Ha en riktig fin helg i hagen du også :)

    SvarSlett