lørdag 14. januar 2017

Sol og litt snø

 Her har været snudd, og endelig kom solen frem. Dagen etter julen ble ryddet bort kom julesnøen, og Tulipanens dag. Først var den våt og tung, men i dag er det litt kaldere så det kan hende den blir liggende litt til. Jeg håper det, for det blir så lyst og fint, og jeg er veldig lei av regn og søle. På fredag var vi på blomsterbutikken for å se på Tulipaner, og for at mannen min skulle få anledning til å kjøpe en bukett til meg selvfølgelig :) Jeg hadde tenkt meg en med klare vårfarger, men de var utsolgt. Kanskje min egen skyld, som har laget så  mye gratisreklame på facebook :)))
                               Veldig fint med sol og snø...
                               Dette bildet er fra fredag, i natt kom det litt mer...
                               Snø på bilen. Nesten litt eksotisk for meg...
                               På fredag var det litt slaps på veien, men i dag glatt...
                               Solen kommer høyere på himmelen for hver dag...
                               Makrellskyer  over villmarken lover godt...
                               Vinden har stilnet , trærne speiler seg i vannet.
                               På butikken tyvstarter de våren, med tulipaner...
                               Nye kortreiste, norske tulipaner...
                               Så, da er Tulipanesesongen i gang! Vår i stuen...
                                Min bukett ser sånn ut i dag lørdag. Er den ikke fin!
                               Ha en fin lørdagskveld!

14 kommentarer:

  1. Akkurat nå har du mye mer snø enn meg. Normalt så skulle det jo ha vært omvendt! Flotte tulipaner :)

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var merkelig, har det skjedd før? Klimaet overrasker stadig, og er veldig uforutsigbart.Ha en fortsatt fin helg Marit:)

      Slett
  2. Fint med tulipaner!
    Må sjekke om de har begynt å selge det her også i vårfarger :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er kjempefine! De har sikkert fått inn norske kortreist hos deg også :)

      Slett
  3. Hei. Vi har fått snø her også. Håper at den ikke blir liggende. Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Jeg syns det var fint å få litt snø her, for det har vært vått, grått og veldig sølete hele vinteren. Og da er det godt å få ett lite avbrekk:) Ha en fin søndag:)

      Slett
  4. Hei!
    Trivelig rundreise i snølandskap. Vakre tulipaner
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, ja det er ikke så ofte vi har snø her, så det må foreviges når en har muligheten:) Norske kortreiste Tulipaner er vakre, og må i hus for å komme i vårstemning litt før tiden :) Ha det godt Anne!

      Slett
  5. Heisann... som dagene flyr - og med det sola høyere på himmelen, verdt å balansere det!
    Deilig med sprø tulipaner, det sper følelse av vår!
    Her er den lille snøen som kom, borte vekk - og ingenting minner om vinter.
    Ha ei flott uke ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Ja, det går mot vår, og lysere kvelder. Klarvær og litt snø gjør også sitt til å jage mørket bort. Julen er pakket bort, og tulipaner skaper vårfornemmelser i stuen! Ha en fin ny uke:))

      Slett
  6. Flott med snø! Her blir det skikkelig væromslag fra i morgen, så i dag ble det endel vinterbilder. Men bare fra vinduet, da jeg har en ny runde med betent fot:(
    Men nå merker vi virkelig at det har blitt lysere dager her til oss også. Koselig. Og flotte tulipaner! Jeg fikk kjøpt på lørdag.
    Ha en fortsatt fin mandag:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var herlig å få lyset tilbake, for det blir så mørkt når uværet raser! Nydelig med snø og blå himmel etter uker med gråtoner. Nå er det merkbart lysere om kvelden. Betent fot høres ikke godt ut! Ønsker deg god bedring!

      Slett
  7. Vi har to uker snø... så fint. November og desember var kald og grå.
    Og så jeg har masse glad med snø og ski i januar. Håper det holder:-))
    Flotte bilder du viser med deilig blå... blå mangler her... men alt
    hvit hvit hvit.
    Tulpianer vi får fra Nederland, jeg har ikke sett i butikken.
    Første inntrykk av vår. Jeg vil kjøpe når snøen er borte og alt
    grått... SnøflakHilsen fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott! Her er det sånn at vinteren kommer og går, og snøen blir sjelden liggende lenge.Nå har vi norske tulipaner i butikkene. Men vi må nok vente en stund på tulipanene i hagen:)Ha en fin dag i snøen Viola:))

      Slett