onsdag 11. januar 2017

Tulipanens dag

 Tulipanens dag, fredag 13.januar skal det feires, at den norske tulipansesongen er i full gang. Så nå kan våren starte innendørs, med kortreiste norske Tulipaner. Så da er det vel ingen tvil hva som blir fredagsbuketten, for Tulipaner er min favoritt over alle. De passer til alle anledninger med det store utvalget av farger. men kanskje aller best på denne tiden av året. Julen flytter ut og våren inn. Og det er ikke feil å starte vårstemningen inne, med en flott fargerik bukett Tulipaner.
                               Mine første tulipaner i det nye bedet, mai 2016...
                               Tulipaner er finest i flokk...
                               I høst satte jeg flere løker og håper det blir mengder...
                               De har allerede fine små spirer, og jeg gleder meg...
                               Og håper på en fin vår, med masser av sol og tulipaner.
                               Ha en fin dag! Og, start våren  på fredag:)

10 kommentarer:

  1. Nydelige tulipaner du viser! Ja, de er finest i flokk. I buketter er de også finest når de er mange.
    Dere får uvær igjen ser jeg! Huff, så mye uvær det er nå for tiden.
    Ha en fin dag innendørs :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Ja, de må være mange, både ute og inne. Uvær ja, det ene Obsvarselet etter det andre. Nå blir det ekstrem flo på torsdag, og regner gjør det konstant. Ha en fortsatt fin uke :)

      Slett
  2. Hei. Det blir garantert mye tulipaner rundt om i de tusen hjem i helga. I natt blåste det sterk storm her. Nifst. Det ble ikke mye soving på fruen. Jeg ser at et nytt er på vei mot dere. Uff. Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.Det skal bli gøy å la våren flytte inn, for ute er det veldig grått og trist med alt dette uværet vi har. Enda ett Obsvarsel med ekstrem flo på torsdag. Ja, men sånn er det å bo på vestlandet:) Ha en fin kveld.

      Slett
  3. Oij, så flotte bilder av tulipaner.
    Det er ein av finaste avskorne blomane,
    Eg skal skrive det på handlelappen min til helga.
    Takk for påminninga :)

    Fin onsdagskveld frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Tulipaner er en av mine favoritter.Ja, det er lurt å skrive det på handlelappen, for å være sikker på at våren kommer i hus:) Ha en fin kveld Anne-Mari

      Slett
  4. Flotte tulipaner! Visste ikke at det var noe som het tulipanens dag. Gleder meg til de spirer, men det er det nok en stund til enda så varmt det er for tida.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Det er for å feire at den norske tulipansesongen er i gang for fullt, og at man nå kan kjøpe kortreiste tulipaner i butikkene:) Her spirer de allerede i hagen, sammen med påskeliljer og andre vårblomster.

      Slett
  5. Vakkert med tulipaner! Her trives stort sett bare villtulipaner, de andre forsvinner etter hvert.
    Sånne dager glemmer jeg bestandig, men kanskje det blir med en bukett hjem på lørdag. I dag har holka kommet tilbake, og jeg vet ikke om jeg gidder broddetur til butikken nå.
    Det meldes høy vannstand til oss også, men ikke så mye som til dere.
    Ha en fin torsdag, Inger Johanne:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er nydelige, så det blir nok fredagsbukett her i huset:) Skal ned til sjøen for å se, og kanskje ta noe bilder nå. Men det er veldig dårlig vær, så det spørs hvor langt jeg kommer:) Ha en fin dag Kathrine:)

      Slett